Barion Pixel

Hogyan építettem fel egy teljes e-kereskedelmi rendszert egy jelzőtábla-gyártó vállalat számára

 Kategória: dizájn, üzlet, weboldal technológia

Hogyan építettem fel egy teljes e-kereskedelmi rendszert a Robotex, egy jelzőtábla-gyártó vállalat számára, ami mind lakossági, mind disztribútor ügyfeleket kiszolgál.

Bevezetés

Az 1991-ben alapított, 2002-től már önálló cégként működő Robotex Kiadói Üzletág Kft. nemcsak forgalmazó, hanem egy eredeti gyártó cég. A több évtizedes tapasztalat, szakmai tudás birtokában igyekeznek partnereiknek segítséget nyújtani, és a felmerülő munka- és tűzvédelmi problémákat, igényeket szakszerűen és gyorsan megoldani, teljesíteni.

Íme egy történet arról, hogyan működtem együtt ezekkel a tábla-szakértőkkel, és hogyan szereztünk új élményeket „online”.

Hogy kezdődött az egész…

Ennek a cégnek az alapvető értéke a táblák iránti szeretetük. A Robotex az iparág egyik vezető vállalata, és sokféle ipari jelölő- és figyelmeztető táblát kínál. Hisznek az ügyfelek egyedi kiszolgálásának fontosságában és a személyes üzleti kapcsolatok erejében.

Úgy ismertem meg őket, akik mindig megtesznek mindent, hogy felhívják a figyelmet a szabályozó környezet változásaira, ezzel is segítve ügyfeleiket az rendeleteknek való megfelelésben.

A probléma

A régi időkben a Robotex egy egyedi PHP-webhelyet használt, amit egyetlen fejlesztő nulláról épített fel annak idején. Ahogy a cég növekedett, az üzletvitelhez is egyre nagyobb szükségük lett erre a weboldalra, hogy a honlap ne csak digitális névjegyükként működjön, de a rendelés-feldolgozást is ott lehessen végezni.

A régi rendszer azonban primitív volt. Nem volt mobilbarát, és #hangyabetűs volta miatt egyre hátrébb is csúszott a keresőben. Az adminisztrátorok számára nehézzé vált az oldal kezelése és frissítése. Például még a számlázó modul egy egyszerű kiegészítése is azt jelentette, hogy az új funkciót vért izzadva az alapoktól kezdve fel kellett építeni, majdnem mindenhez hozzányúlva. A rendelések hatékony kezelése, a logisztika, a webhely-adminisztráció, a kiegészítések fejlesztése már egyértelműen nem volt ésszerűen megvalósítható. A vezetés inkább több energiát akart abba fektetni, hogy nagyobb értéket teremtsen az ügyfelei számára.

Az én megoldásom

WordPress, WooCommerce, WisdmLabs Customer Specific Pricing for WooCommerce, YITH WooCommerce Request A Quote Premium, SkyVerge WooCommerce Order Status Manager, Transgate 3DS Barion Gateway, Design Preview Status

A VEZETŐSÉG RÉSZÉRŐL VILÁGOS VOLT A CÉLKITŰZÉS:
• A webhely kezelésének egyszerűbb módja
• Új funkciók gyorsabb hozzáadása
• Megbízható e-kereskedelmi- és rendelés-feldolgozási rendszer, ami támogatja az üzleti folyamataikat
• A lakossági- és disztribútor-felhasználók elkülönült kezelése

A WordPress és a WooCommerce használata teljesen kézenfekvő volt. A WordPress, amint azt mindannyian jól tudjuk, egyszerű webhely-beállítást és adminisztrációt tesz lehetővé a kezdő felhasználók számára is. Itt fontos volt, hogy a szerződött disztribútorok kezdő felhasználónak számítottak, és az ő kényelmük kiszolgálása hangsúlyos kívánság volt.

A WooCommerce sokkal több, mint egy általános e-kereskedelmi megoldás. A kiegészítők és beépülő modulok teljes ökoszisztémáját egyesíti. Beépülő modulok, amik zökkenőmentesen bővítik bármely WooCommerce webhely funkcionalitását. Miután évek óta dolgoztam a WooCommerce-szel, egy dolgot biztosan tudtam. A Robotex ügyintézői számára a napi munka hamarosan sokkal jobb lesz! Mindezt úgy kellett elérnem, hogy mire az új webhely elkészült, és átesett minden tesztelési fázison, az adminisztrátorok legyenek minden részletre kiterjedően betanítva, és a felhasználók (beleértve a 4.000 regisztrált felhasználót is!) „ne vegyenek észre semmit” a váltásól; csak annyit, hogy modernebb külsőt és egyszerűbb kezelhetőséget kapott az oldal!

A terv

Sok mindent kellett tenni. Egyszerűsítenem kellett a termékeik, készleteik és vásárlóik kezelését; racionalizálni a tervezési- és rendelésfeldolgozási rendszerüket; finomítani a rendelés-követési moduljukat; biztonságos fizetést kellett bevezetni, rugalmasan beállíthatóvá kellett tenni a viszonteladók kedvezményrendszerét, és végül mindent ledokumentálni, hogy immár ne egy darab kódoló elérhetőségén múljon az üzemeltetés.

Mielőtt e fantasztikus e-kereskedelmi webhely felépítésének izgalmasabb részeihez érkeztem volna, először egy kritikus feladatot kellett megoldani. Biztosítanom kellett az új WordPress-re való zökkenőmentes adat-átállást. 950 termék, 4.000 felhasználó 40.000 korábbi megrendelését kellett egy régi, sajátosan egyedi formátumú SQL adatbázisból konvertálni, majd az új adatbázisba feltölteni, a WordPress és WooCommerce számára érthetően. Ha ez nincs meg, akkor nagyjából a cég „történelme” veszett volna el – a sikeres migrálással viszont elértem, hogy a felhasználók – mintha mi sem történt volna – semmit sem vettek észre az egészből. A WordPress és a WooCommerce pedig elégedetten “megemésztették” az adathalmazt.

Mérföldkövek mentén haladás, de egyszerre mindig csak egy funkció

Miután áttelepítettem az összes adatot, és beállítottam az alapokat (és közben persze elkészült a nagyszerű megjelenés is Vasvári Péter tervező “tollából”), az e-kereskedelmi webhely egy-egy moduljának elkészítése és beállítása következett.

Ahhoz, hogy valóban sikeres legyen az e-kereskedelmi rendszer felépítése, a kulcs a tűpontos, felhasználóközpontú megközelítés volt. Más szavakkal, ezeknek a moduloknak minden elemét leképeztem a rendszer két fő felhasználójára:
• A webhely adminisztrátorai
• A kis- és nagykereskedelmi vevők (disztribútorok)

Kettő példa, az ebben a projektben alkalmazott egyéni e-kereskedelmi modul alkalmazásáról:

1. Viszonteladói kedvezmény-rendszer (dinamikus termék-árazás)

Létrehoztam egy „felhasználói szerep alapú” + „kategória alapú” árképzési funkciót, ami egyedi árakat ad hozzá minden egyes termékhez attól függően, hogy ki a vásárló, és neki milyen jogosultságai vannak.

A „dinamikus árképzés” funkció lehetővé teszi az adminisztrátorok számára, hogy a termékárakat azon kategória vagy csoport alapján jelenítse meg, amihez a felhasználó tartozik. Az árak a vásárolni kívánt termék darabszámától vagy típusától függően is változhatnak. Magyarul, ha egy disztribútor belép az oldalra, ő már csak a „saját árait” látja.

2. Tervezés előnézet és jóváhagyás

Mivel sok esetben egyedi a megrendelés (egyedi tábla-felirat vagy -elrendezés), a táblát grafikussal meg kell terveztetni, majd azt a vevővel jóvá kell hagyatni. E webshop különlegessége, hogy lehetőséget kínáltam egy automatizmus formájában a terv grafikus állományának a megrendelőhöz eljuttatására, amit neki csak egy gombnyomással kell elfogadnia (adott esetben elutasítani egy komment kíséretében, ha valami nem tetszik). Ezzel a funkcióval a megrendelés-feldolgozás – különösen az egyedi esetekben – drámaian felgyorsult. Ilyen a régi rendszerben nem volt, és talán ez a legnagyobb érték, amit az új rendszer – sok más egyéb kényelmi funkció mellett – mind az adminisztrátoroknak, mind a felhasználóknak kínál.

Segítségre van szüksége álmai WooCommerce áruháza felépítéséhez?

internetes ügyfélszerzés, online marketing tanácsadás

Marketing tanácsadás cégvezetőknek

  • Kiszervezné a napi több órás marketing-tevékenységét?
  • Új vállalkozást indított 1 éven belül?
  • Külső nézőpont segítségével is szeretné látni a cég marketingjét?
  • Új piacokra készül betörni?
  • Hatékonyabbá akarja tenni az értékesítést?

Itt induljon el a vevőszerzés felé!

internetes ügyfélszerzés, online marketing tanácsadás

Marketing tanácsadás cégvezetőknek

  • Kiszervezné a napi több órás marketing-tevékenységét?
  • Új vállalkozást indított 1 éven belül?
  • Külső nézőpont segítségével is szeretné látni a cég marketingjét?
  • Új piacokra készül betörni?
  • Hatékonyabbá akarja tenni az értékesítést?

Itt induljon el a vevőszerzés felé!

Korábbi cikkek
Google Analytics 4 beállításaSFP rekord