
6 webhelyszerkezeti hiba, és hogyan lehet ezeket elkerülni
Ha komolyan veszi a SEO-t és a felhasználók kiszolgálását, akkor nem csak összedobálja az oldalakat, hanem előbb végiggondolja, mire lesz szükség. Egy tisztességes webhelyszerkezet létrehozása azonban kihívást jelenthet. Még nehezebb fenntartani a megfelelő webhelyszerkezetet, amikor webhelye már növekszik. Ebben a bejegyzésben 6 általános webhelyszerkezeti hiba és elkerülésük módja szerepel.
1. Elrejtett sarokkövek
A legfontosabb cikkeket, az ún. sarokköveket nem szabad elrejteni. A sarokkő cikkek azok a cikkek, amikre a leginkább büszke; amik a leginkább tükrözik webhelye küldetését. Ha elfelejt linkeni ezekre a cikkekre, az egy komoly webhelyszerkezeti hiba. Ha egy cikk nem vagy csak néhány belső linket kap, akkor a keresőmotorok nehezebben találják meg és pontozzák (mivel a keresőmotorok hivatkozásokat követnek). Ezért a Google ezeket a cikkeket kevésbé fontosnak tekinti.
Megoldás: linkek a sarokköveihez
Mindenekelőtt győződjön meg arról, hogy hivatkozik a sarokkő cikkeire. Ez azt jelenti, hogy megemlíti azokat a többi blogbejegyzésben, amik ehhez a témához kapcsolódnak.
Ezenkívül győződjön meg arról, hogy ezek a sarokkő cikkek láthatóak és könnyen megtalálhatók legyenek a webhely látogatói számára. Ideális esetben szerepeljenek a főmenüben vagy legfeljebb két kattintással elérhetők legyenek a kezdőlapról.
2. Nem használ zsemlemorzsát
Nem, nem főzőblogban vagyunk: a morzsa az útjelző, amit Jancsi elpotyogtatott a mesében, hogy Juliskával majd hazataláljanak a sötét erdőből.
Bár fontosak a felhasználói élmény és a SEO szempontjából, egyesek nem használnak zsemlemorzsát a webhelyen. Ami egy másik hiba a webhely felépítésében, mivel a zsemlemorzsa megmutatja, hogyan illeszkedik egy oldal az Ön webhelyének szerkezetéhez (hogyan lehet odatalálni és onnan vissza), és lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy könnyen navigálhassanak az Ön webhelyén. A zsemlemorzsák segítségével a keresőmotorok meghatározhatják webhelyének szerkezetét.
Megoldás: adjunk hozzá zsemlemorzsát
3. Hatalmas kategóriák
Ökölszabályként a kategóriák méretének viszonylag hasonlónak kell lenniük. Rendszerint igaz, hogy weboldal-tulajdonos szakemberek tudat alatt gyakrabban írnak egy kedvenc témáról, mint másokról. Ennek eredményeként az egyik kategória lassan sokkal több cikket foglalhat magába, mint a többi. Amikor ez megtörténik, webhelye kiegyenlítetlen lesz, így a Google hátrébb rangsorolhatja a zsúfolt kategóriába tartozó blogbejegyzéseket.
Megoldás: kategóriák felosztása
Amikor rájön, hogy az egyik kategóriája sokkal nagyobb lett, mint a többi, ossza szét két (vagy három) részre úgy, hogy létrehoz új (al)kategóriákat. Annak érdekében, hogy a kategóriák ne váljanak túl naggyá, minden új cikk készítése előtt ellenőrizze a kategóriák méretét (a beletartozó blogcikkek számát), különösen, ha sok blogbejegyzést ír.
4. Túl sok címke használata
Ügyeljen arra, hogy megfelelően jelölje meg a blogcikkeit. Vannak, akik túl specifikus címkéket hoznak létre (hogy szép nagy legyen a címkefelhő). De ha minden bejegyzés egy vagy több új egyedi címkét kap, akkor túlzásba esik, amivel összezavarja az olvasót.
Megoldás: Használjon címkéket mértékkel
Ez a webhelyszerkezeti hiba könnyen javítható. Győződjön meg arról, hogy a címkék olyan cikkeket csoportosítanak, amik valóban összetartoznak. Biztosítania kell azt is, hogy a látogatók bárhol, lehetőleg a cikk alján megtalálják a címkéket. A címkék hasznosak a látogatók számára (nem csak a Google számára), hogy többet olvashassanak ugyanazon témáról.
5. Nem jeleníti meg a webhely szerkezetét
A webhely szerkezetének egyik legnagyobb hibája, ha elfelejti megjeleníteni magát a webhely szerkezetét. A látogatók azt szeretnék, hogy könnyedén megtalálhassanak anyagokat az Ön webhelyén. A blog fő kategóriáinak mindegyikének szerepelnie kell a menüben. De ne hozzon létre túl sok kategóriát, különben a menü bonyolult és követhetetlen lesz.
Megoldás: optimalizálja a menüt, és gondoljon a felhasználói élményre
Ha jó és egyértelmű áttekintést szeretne készíteni webhelyéről, szánjon időt a menü optimalizálására. Bár a tökéletes menü az Ön webhelyétől függ, gondolja végig, mely oldalakat szeretné feltétlenül hozzáadni a menüjéhez. Ügyeljen arra, hogy ne adjon hozzá túl sok más, nem annyira fontos oldalt.
6. Nem kapcsolódik az aloldalakhoz
A tiszta és egyszerű menü jó felhasználói élményt jelent, ám ez azzal a problémával jár, hogy nem sikerül a felhasználókat közvetlenül elvezetni az összes aloldalra. Ekkor érdemes hierarchikus aloldal-felépítésben gondolkozni – szülő- gyermek- és akár unoka-oldalak bevezetésével. Fontos, hogy ez a hierarchia megjelenjen a menüben is.
Megoldás: hivatkozás szülő-oldalra, gyermek-oldalakra és testvér-oldalakra
Hogy segítsen a felhasználóknak navigálni az Ön webhelyén, alkalmazzon minden oldalon linkeket az adott oldal szülőjére, testvéreire és gyermek-oldalaira. Ez nem csak a felhasználók számára jeleníti meg a tartalmak közötti összefüggést, hanem segíti a keresőmotorokat is megérteni ezeket a kapcsolatokat.