
20 tipp a céloldal optimalizálásához a konverziószám növelése érdekében
A céloldalak mindig nagyon fontosak voltak a digitális marketingben, mivel ezek a rendelkezésre álló legjobb eszközök a látogatók fogadására. Ezen felül hihetetlenül hatékonyak és hasznosak az értékesítés során is. Ez a bejegyzés 20 hasznos ponton keresztül mutatja meg a céloldalak optimalizálását és a konverziószám növelése módszereit.
#1 A tartalom felépítése és formázása
Magától értetődik, hogy a főoldal jól nézzen ki, hogy vonzó legyen a weboldal az Ön vállalkozásának látogatói számára. A tartalmat áttekinthetően kell tehát felépíteni és formázni, hogy a közönsége könnyen navigálhasson az oldalon, és hogy kiderüljön számukra az oldalának célja.
A túl sok kép rendetlenséget mutathat, míg a túl sok szövegblokk túlzsúfoltan fog kinézni. A szöveg jobb strukturálása érdekében fontolja meg a felsoroláspontok vagy a számozott listák használatát, és használja a képeket az oldal vizuális részekre osztására.
#2 A látvány
Ha már a képekről beszélünk, a látványtervet körültekintően kell kiválasztani a nyitóoldalhoz, hogy az megfeleljen az oldal témájának és a rajta elhelyezett szövegnek. Ha úgy dönt, hogy a képeken túl például videókat vagy GIF-eket használ, ellenőrizze, hogy azok ugyanolyan relevánsak-e, mint a képek, azaz illeszkednek-e a weboldal üzenetéhez.
A vizuális sablonnak is kiegyensúlyozottnak kell lennie, tehát kiegészítő vagy kontrasztos színeket kell használnia. Ha fényképeket használ, ellenőrizze, hogy vannak-e a fotókon emberek, mert az arcokat mutató képek pozitívan befolyásolják a webhely a látogatóira tett benyomását.
#3 Az öt másodperces szabály
Az öt másodperces szabály kimondja, hogy körülbelül öt másodperc van arra, hogy felkeltse a potenciális ügyfelek érdeklődését, mihelyt az oldalra jutnak. Ez a szabály vonatkozik a cikkekre, de a nyitóoldalra is, tehát meg kell győződnie arról, hogy mindent megtesz annak érdekében, hogy a közönség az oldalon maradjon.
Gondoskodnia kell arról, hogy az oldal látogatói már korán “bekapják a horgot”. Kell valami, ami felkelti az érdeklődésüket, és arra készteti őket, hogy tovább menjenek, tárják fel az oldal többi részét is. Amint tovább olvasnak öt másodpercnél, valószínűleg folytatják az olvasást, maradnak, mert ekkor a tartalom érdekessé válik számukra.
#4 Ismerje a saját értékét
Azok, akik megpróbálnak egy terméket eladni anélkül, hogy azt teljesen megértenék, gyakran szembesülnek vele, hogy ügyfeleik összezavarodnak, és a közönséget pedig nem érdekli a dolog. Ennek oka az, hogy nem magyarázta el nekik, miért érdekelje őket a termék (más szóval: „Miért jó ez a számomra?”).
Az ajánlat pontos ismerete csak a házifeladat egyik része. Ismernie kell a versenytársakat is, hogy képes legyen bebizonyítani: a terméke jobb, mint másoké, vagy legalábbis, amit kínál hozzá, több, még ha a termék nagyjából ugyanaz is.
#5 Vevővélemények beszerzése
Az ügyfelek véleményei és visszajelzései két fő célt szolgálnak: hitelességet mutatnak, és egy kicsit leveszik a válláról a terhet. Ha online megtalálható, amit ügyfelei mondanak Önről, vagy éppen aktívan gyűjt ilyen visszajelzéseket és ajánlásokat, akkor elegendő tartalommal rendelkezik ahhoz, hogy körbeküldhesse anélkül, hogy saját magának kellene létrehoznia. További tanácsok a lehető legjobb konverziószám-növelő vevővélemények beszerzéséhez itt.
Ugyanakkor az ügyfelekről szóló beszámolókról (esettanulmányok) ismert, hogy növelik a bizalom és a lojalitás mértékét, miközben javítják hitelességét és tekintélyét. Éppen ezért fontos az, hogy legalább néhányat felvegyen a céloldalakra a konverziószám növelése érdekében.
#6 Minden fontos dolognak láthatónak kell lennie
Ökölszabályként szem előtt kell tartania, hogy minden fontos információnak azonnal láthatónak kell lennie (meg kell jelennie) a nyitóoldalon. Ez azt jelenti, hogy amint a közönség odakerül a nyitóoldalra, képesnek kell lennie arra, hogy láthasson mindent, amit keresve idejött.
Ez a szabály mindenre vonatkozik, ami a nyitóoldalán van. Az űrlapoktól kezdve a CTA-kig bezárólag mindenképpen ellenőrizni kell, hogy az összes lényeges elem azonnal megjelenjen, mivel a legtöbb látogató nem görget, hacsak nem feltétlenül szükséges.
#7 Engedélyezze a közösségi megosztást
A tartalom közösségi megosztása az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy további ismertséget szerezzen, és még több embert vonzzon a céloldalára. Minél több oldallátogatót szerez, annál több potenciális vásárlója van, annál több eladást fog elérni. Valójában nincs hátránya annak, hogy hagyja megosztani a tartalmakat.
A legjobb megoldás természetesen az, ha a közösségi média megosztó gombjait hozzáadjuk a céloldal különböző szakaszaihoz. Például a képeit rögzítheti a Pinterestbe, míg videóit megnézheti a YouTube-on, és beágyazhatja más blogokba és webhelyekbe.
#8 Állítsa be az űrlapjait
Ha túl sok adatot kér el, az problémát okozhat, mivel nem mindenkinek van ideje hosszú űrlapokat kitölteni, vagy egyszerűen nem szeret sok mindent megadni.
Ezért gondosan kell átgondolnia, hogy melyik adat a legfontosabb az Ön számára. Készítsen egy előzetes listát a kitöltendő mezőkről, majd fontolja meg, hogy megszabadulhat-e ezekből néhánytól például úgy, hogy egy későbbi fázisban kéri el azokat.
#9 Ismerje meg ügyfeleit
Emlékszik, hogy mondtam, mennyire fontos a versenytársak ismerete? Nos, az ügyfelek ismerete még inkább. Végül is, ha nem tudja, ki a célközönség, vagy csak korlátozott mértékben ismeri őket, akkor nem lesz képes jól eladni termékeit, vagy jól megépített céloldalakat létrehozni, amik ezeket a termékeket el is fogják adni.
Végezzen kutatást, és gyűjtsön elegendő adatot ahhoz, hogy összeállítsa az úgynevezett “vásárlói perszónákat”. Ez segít meghatározni, hogyan kell elkészítenie a tartalmát, hogy releváns legyen az ideális ügyfelek számára.
#10 Alkalmazzon jó szövegírót
A tartalom minőségét a lehető legmagasabb szinten kell tartani, és ennek a kezelésére a legjobb módszer egy jó szövegíró alkalmazása. A jó szövegíró jó tartalmat hoz létre, ami vonzza a közönséget és javítja az eladást.
Kétféle módon lehet ezt megtenni: vagy házon belüli írókkal, vagy szabadúszókkal dolgozhat, akiket könnyedén megtalálhat pl. csoportokban. Az első megoldás biztosítja, hogy megbízhasson valakiben, akit minden nap lát, de a második megoldás sokkal jobb azok számára, akiknek korlátozott a költségvetésük.
#11 A következetesség kulcsfontosságú
Egy kampány következetessége sokkal fontosabb, mint gondolná. Ha ellentmondások vannak a tartalmában, a közönség valószínűleg észreveszi előbb-vagy-utóbb. Természetesen ez nem csak a nyitóoldalakra vonatkozik, hanem a weboldal teljes tartalmára is.
Ha például a termékoldalakon a termékleírások azt mondják, hogy farmerje csak sötétkékben érhető el, akkor a nyitóoldalon úgy is kell megjelenítenie; azaz nem lehet egy világoskék farmerbenben pózoló modell fotóját odatenni.
#12 Cselekvésre ösztönzés
A cselekvésre ösztönzés vagy CTA talán a legfontosabb elem a céloldalon. Soha ne használjon egy céloldalon többféle CTA-t, de ugyanazt az egy CTA-t használhatja többször is ugyanazon a céloldalon (persze nem eltúlozva).
Ajánlott, hogy CTA-kat mind a szövegben, mind a vizuális tartalomban is használjon. Ha audio tartalommal is rendelkezik, például podcast-ol, akkor a végén adja hozzá a CTA-t (például a YouTuberek és más podcast-házigazdák általában megkérik hallgatóikat videóik vagy audio podcast-jaik végén, hogy kövessék őket).
#13 Kulcsszavak használata
Magától értetődik (de sajnos sok weboldalon nem látható, lásd a nagy weboldal elemzést), hogy a kulcsszavak – mind a szavak, mind a kifejezések – használata kötelező a szövegben. A kulcsszavak használata emellett a céloldalak címeiben, címsorában és URL-jeiben is ugyanolyan hasznos.
#14 Próbáljon meg sürgősséget is belefoglalni
A sürgősség hatékony módszer a termékértékesítésben. Ha sürgősséget tud gerjeszteni a kínált termékei iránt, az ügyfelek nagyobb valószínûséggel vásárolnak, mert félnek kihagyni a lehetőséget. Célja, hogy megmutassa, hogy ez valami, amire valóban szükségük van, és ha nem kapják meg, akkor veszteséget élnek meg.
A sürgősség megteremtéséhez több különböző taktikát is használhat, de messze a leghatékonyabb egy visszaszámláló, például azt mutatva, hogy mikor fogy el a készlet, vagy mikor áll vissza a kedvezményes ár az eredetire.
#15 Iránymutatók
Az irányított mutatók arra szolgálnak, hogy vezessék a webhely látogatóit, és megmutassák a közönségnek, mit kell tenniük, vagy hogyan tudnak hatékonyabban navigálni az Ön céloldalán. Mindemellett az iránymutatásnak nem szabad erőltetettnek lennie.
#16 Ne feledje a versenytársakat
Lépjünk egyet vissza, és térjünk vissza a versenyhez. Nem csak tudnia kell, kik a versenytársak és mire készülnek, hanem az is fontos, hogyan tudja bemutatni magát úgy, hogy jobbnak látsszon náluk.
Tisztán technikai jellegű a versenyelőnye? Esetleg valami kreatív? Vagy leegyszerűsítheti a dolgot azzal, hogy a nagyobb választék máris biztosít valamilyen versenyelőnyt. Csak beszéljen róla!
#17 Ne adjon el egyszerre túl sokat
Túl sokat eladni – vagy saját magát túllicitálni – alapvető hiba, ami inkább idegesítő, mint hiteles. Ne próbálja nyomulással rávenni a látogatót a vásárlásra; az agresszív túltolásnak az ideje 10 éve lejárt.
Keresse meg az egyensúlyt a látogatók vásárlási igénye és a hasznos tartalom mennyisége között, és probáljon vásárlási helyzetet teremteni a tukmálás helyett, személyes hangnemmel kitűnni a hatalmas zajból.
#18 Egyeztesse a szöveget
A következetességről már írtam. Ezen belül szintén nagyon hatékony, ha minél pontosabban egyezteti a céloldal ajánlatát a hirdetés ígéretével.
A céloldalak létrehozása után a forgalom jellemzően legnagyobb forrása a hirdetés lesz. A következetes üzenet végett az oldalakon ugyanazt a hangnemet és kifejezéseket kell használnia, mint a hirdetéseiben.
#19 Kapcsolattartási adatok hozzáadása
Soha ne felejtse el a kapcsolattartási információt megjeleníteni, hiszen ha a látogató elakad a CTA környékén, hogyan máshogy tudna segítséget kérni? Telefonszám vagy e-mail cím mindenképpen szerepeljen. Vannak még kifinomultabb módszerek is, amikről itt lehet többet megtudni.
Helyezze el elérhetőségét oda, ahol könnyen látható. Ez általában a céloldal fejléce, de az oldal aljára is elhelyezheti, hogy emlékeztesse az oldal látogatóit, miután legörgettek.
#20 Tesztelni, tesztelni, tesztelni a konverziószám növelése érdekében
Végül, de nem utolsósorban, mindig teszteljen, amennyit csak tud. Ne csak elindítsa a marketingkampányt, hanem először végezzen néhány A / B tesztet vagy más típusú tesztet.
Záró gondolatok
A céloldalak megfelelő optimalizálása minden bizonnyal segíteni fog a konverziószám növelése terén, ezért feltétlenül vegye figyelembe a cikk tanácsait, és kezdje el alkalmazni ezeket a tippeket.
Ha szeretné, hogy ezt a terhet levegyem a válláról, jöjjön el egy konzultációra:
