
Amivel nem foglalkozom: TikTok marketing
Annyira elárasztották a netet a Tiktok-on való hirdetésről szóló reklámok és ajánlatok, hogy én is utánanéztem, mi is ez a TikTok, mi is ez a felület, amit “korunkban, sőt napjainkban” mindennél is jobb hirdetési felületnek kiáltottak ki azok, akik a TikTok marketing célú használatát propagálják.
Regisztráltam egy TikTok fiókot, hogy megnézzem, a TikTok algoritmusa mit gondol rólam, mi az, ami engem érdekelhet.
Arra is kíváncsi voltam, kitalálom-e, ki lehet a TikTok felület és ezáltal a TikTok marketing célközönsége. Mit néznek ők?
Elkezdtem söprögetni a videók között, néhol lelassítva, néhol megállva, amint egy-egy érdekesebb videóval találkoztam, például olyannal, ami egy-egy kifejezetten elismerésre méltó teljesítményt, mondjuk egy akrobatikus mozdulatsort mutatott be.
Ez az idilli állapot úgy fél óráig tartott.
Ezután a TikTok algoritmus elkezdett más típusú tartalmakat is “bedobálni” nekem, vizsgálva, hogy mire reagálok.
Újabb fél óra múlva jelentősen elszaporodtak az ilyen videók:
- Tinilány egy szál blézerben illegeti magát, majd hirtelen szétnyitja a blézerét, egy snitt után fedetlenül hagyva a kebleit.
- Valamilyen undorító dolgot, gusztustalan anyagot manipulál valaki.
- Egy ember olyan idióta és veszélyes dolgot művel, ami akár sérülést is okozhat. És néha okoz is.
Nemcsak én tapasztaltam hasonlót: A 444 újságírója, Fődi Kitti részletesen beszámol a saját és mások negatív élményeiről.
444: A TikTok-feedembe folyamatosan olyan videók pörögnek be és indulnak el automatikusan, amelyek nemhogy nem érdekelnek, de soha látni se akartam őket. Hosszú a sor, de a teljesség igénye nélkül: rohadó fogakról, fekélyes, fekete ínyről szóló fogorvosnál készített videók, brutális pattanáskinyomó videók, betonvastagságú sarokbőrkeményedés-eltávolító videók, gombás, korpás lemezek eltávolítása a fejbőrről. Ezeken kívül időnként megjelennek szexuális tartalmú videók a seggrázós lenge ruhába öltözött lányoktól a műanyag hüvelybe műpéniszt töfködő videókig.
Döbbenten álltam meg ezek előtt a videók előtt, elgondolkodva, hogy vajon kik és mennyien nézik ezeket a szörnyűségeket naphosszat…
…és miközben döbbenten álltam, a TikTok algoritmusa jól megtanulta, hogy ezek engem érdekelnek!
A 444 cikkírója így összegzi élményeit: A TikTok a legundorítóbb hely, ahol valaha jártam az interneten. Már régóta érlelgetem magamban ennek a cikknek a megírását, de előbb végig kellett mennem azokon a folyamatokon, amiket egy olyan személy érezhet, akit zaklattak: döbbent hallgatás, a kérdés feltevése, hogy másokkal is ez történik-e, vagy csak velem, a probléma felismerése, sorstársak keresése.
További fél óra alatt tehát oda jutottam, hogy szinte kizárólag a 3 fenti típusú tartalom került a szemem elé.
Itt döntöttem el, hogy NEM KÍVÁNOK ZOMBIVÁ válni, fejet hajtani az agresszív és aljasan addiktív tartalmak fogyasztása előtt.
Az is világossá vált, hogy olyan célközönséggel nincs közös témánk, akik hasonló tartalmakat fogyasztanak, és olyan ügyfelet sem szolgálok ki, akik ilyen közönségnek értékesítenek.
Következtetés: Amivel nem foglalkozom: TikTok marketing
Azokkal az ügyfelekkel foglalkozom, akik hasonló elvet vallanak: “A megrendelőik olyan márkákat keresnek, amelyek valóban tartják magukat a saját értékeikhez. Vásárlóik nem hagyják könnyen befolyásolni magukat az őket érdeklő kérdésekről csak bullshit-elő cégek által. Tiszta értékek, és azok tiszta kommunikációjával akarnak kiemelkedni a tömegből.”
