
Frissült a WordPress weboldalam – nem tudom szerkeszteni, mit tegyek?
Három héttel ezelőtt szóltam, hogy nemsokára jön a WordPress 5.0-ás verzió, és valóban; egy héttel ezelőtt frissült a WordPress egy főverzióval. Azokon a honlapokon, ahol automatikusra volt állítva a frissítés, ez a változás érvényesült is, körülbelül olyan hatást okozva, mintha a szerkesztőfelület úgy nézne ki, mint az egy üveg abszint elfogyasztása utáni kubista festmény…
Egy hét tapasztalata alapján mondhatom, hogy sok honlap-tulajdonosnál problémát okozott ez, és ők ezt kiabálták a virtuális térbe:
Frissült a WordPress weboldalam – Szerettem volna a honlapom frissíteni de valamiért nem sikerült.
Megváltozott esetleg a felület kezelése?
Gyors segítségként javaslom, lépjenek be a WordPress weboldaluk admin felületére és telepítsék a Classic Editor bővítményt. Ez a bővítmény visszahozza a korábbi szövegszerkesztőt, így akinek sem ideje sem cérnája megismerni / megtanulni az új Gutenberg blokkszerkesztőt, ez egy jó megoldás lehet.
Hogyan lehetett volna elkerülni a problémát?
Néha a weboldal karbantartás azt jelenti, hogy “nem csinálunk semmit; várunk”, azért, hogy egy főverzió frissítés után javítva legyenek az apróbb-nagyobb hibák, így majd csak a hibajavítások után térjünk át az új verzióra.
Ennek legjobb módja, hogy átmeneti időre letiltjuk a kritikus frissítéseket. Az én ügyfeleim közül egyik sem ütközött a fenti problémába, mert a karbantartási szolgáltatásom keretében figyeltem erre. Pályázati tanácsadó partnerem, Magyarország legnagyobb pályázati irodája továbbra is aktívan tette közzé blogbejegyzéseit, étteremtulajdonos ügyfelem pedig úgy publikálta az eheti menüt a honlapon, hogy mit sem tudott az esetleges problémáról. Mindezt azért, mert honlapjaikon nem frissült a WordPress, hiszen átmenetileg ezt állítottam be rajtuk.
Ha azt szeretné, hogy honlapjával kapcsolatban később se érje kellemetlen meglepetés, mondja el igényét itt:

Marketing tanácsadás cégvezetőknek
- Kiszervezné a napi több órás marketing-tevékenységét?
- Új vállalkozást indított 1 éven belül?
- Külső nézőpont segítségével is szeretné látni a cég marketingjét?
- Új piacokra készül betörni?
- Hatékonyabbá akarja tenni az értékesítést?
Itt induljon el a vevőszerzés felé!
