Barion Pixel

Hogyan működik a Google?

 Kategória: Marketing, SEO

Hogyan működik a Google? Mit csinál valójában a Google? Sokaknak talán nem újdonság ez, de azoknak, akik újak a SEO világában: hadd magyarázzam el, mit csinál a Google, és hogyan működik a SEO. Érthetően, mert ez az anyag tényleg segít a működő SEO stratégia létrehozásában! Vessünk egy pillantást a kulisszák mögé.

Hogyan működik a Google?

A keresőmotorok, például a Google, linkeket követnek. Az egyik weboldalról a másikra mutató linkeket követik. A Google (keresője) egy bejáróból, egy indexelőből és egy algoritmusból áll. A bejáró (más néven: robotok) követi(k) az interneten található linkeket. 7/24-ben körbejárja az internetet, és az összes oldal HTML-verzióját elmenti egy gigantikus, index nevű adatbázisba. Ez az index akkor frissül, amikor a Google bejáró újra meglátogatja az Ön webhelyét, és új vagy módosított oldalakat talál. Az oldal új verzióját elmenti. A webhely forgalmától és a webhelyen végrehajtott változtatások számától függően a robotok többé vagy kevésbé gyakran jelennek meg.

Ahhoz, hogy a Google tudomást szerezzen a webhely létezéséről, először egy másik webhelyről kell kapnia egy linket – ami már szerepel az indexben – az Ön webhelyére. Ha a bejárók követik ezt a linket, az az első bejáró munkamenethez vezet, és ez lesz az első alkalom, amikor webhelyét elmenti az indexbe. Ettől kezdve webhelye megjelenhet a Google keresési eredményeiben.

A Google titkos algoritmusa

A webhely indexelése után a Google megjeleníti azt a keresési eredmények között. A keresőmotor megpróbál egy bizonyos keresési lekérdezést összepárosítani az általa indexelt weboldalakkal (Például, ennek a cikknek a párosított lekérdezése nem más, mint a “Hogyan működik a Google?”). Ehhez a Google rendelkezik egy speciális algoritmussal, ami eldönti, hogy mely oldalak milyen sorrendben jelennek meg. Az, hogy pontosan hogyan működik ez az algoritmus, titok. Senki halandó sem tudja egészen pontosan, hogy mely tényezők döntik el a keresési eredmények sorrendjét.

Az algoritmus nem állandó. Az új frissítésekkel rendszeresen változik. A sorrendet meghatározó tényezők fontossága nagyon gyakran módosul. Bár az algoritmus titkos, a Google publikálja, hogy mely dolgok fontosak. Nem tudjuk azonban, hogy mi mennyire fontos, és nem tudjuk, hogy a Google minden tényezőt közöl-e velünk. Teszteléssel és kísérletezéssel viszonylag jól érzékelhetők a fontos tényezők és ezek változása.

A Google eredményoldala

A Google eredményoldala – más néven SERP (Search Engine Results Page) – körülbelül 7 vagy 10 linket mutat azokra a webhelyekre, amelyek a keresésének a legjobban megfelelnek (a Google szerint). Ezeket az eredményeket organikus keresési eredményeknek nevezzük. Ha az eredményoldal második oldalára kattint, még több találatot láthat, és így tovább… Minél lejjebb vannak a webhelye eredményei, annál kevésbé valószínű, hogy valaki rákattint a linkjére, és megtalálja az Ön webhelyét.

Legtöbbször az első oldalon található 10 link fölött van néhány fizetett link. Ezek a linkek hirdetések; az emberek vagy cégek kifizették a Google-nak, hogy ezeket a linkeket a webhely tetejére tegye, amikor a felhasználók egy adott kifejezésre keresnek. Ezeknek a hirdetéseknek az ára nagymértékben változik a keresett kifejezés versenyképességétől függően.

A linkek értéke a keresőmotorok számára

Nagyon fontos, hogy alaposan megértsük, hogy a Google és a legtöbb más keresőmotor hogyan használja a linkeket. Az oldalra mutató linkek száma arra szolgál, hogy meghatározza az oldal fontosságát. Tehát minél több link mutat egy adott webhelyre, annál fontosabb a keresőmotorok számára az az oldal. Mind a belső linkek (ugyanarról a webhelyről származnak), mind a külső linkek (más webhelyekről) segíthetnek a weboldal jobb rangsorolásában a Google-ban. Egyes linkek fontosabbak, mint mások. Azok a webhelyek linkjei, amelyek magukban is sok bejövő linket tartalmaznak, általában fontosabbak, mint a kicsi, csak néhány bejövő linket tartalmazó linkek.

A linkek fontossága elég gyorsan aktív linképítési tevékenységhez vezet(ett). Mindaddig, amíg hasznos és logikus linkeket gyűjt, a linképítés jó SEO stratégia lehet. De ha homályos (relevanciájú) linkeket gyűjt (vagy még rosszabb esetben vásárol), a Google megbüntetheti ezért.

SEO és a Google

A keresőmotor-optimalizálás (SEO) az a gyakorlat, hogy optimalizálja a webhelyeket annak érdekében, hogy megpróbálja őket magas pozícióban megjeleníteni az organikus keresési eredmények között. Ennek érdekében a SEO megpróbálja a Google algoritmusa szerint formálni a weboldalt. Ezáltal ez a módszer (a SEO) arra törekszik, hogy az online felhasználók a lehető legkönnyebben megtalálják a kérdésükre a lehető legjobb válaszokat. Bár a Google algoritmusa titkos marad, a SEO-ban szerzett 6 éves tapasztalat elég jó képet ad nekem a fontos tényezőkről.

Figyelemmel kísérem a Google kommunikációját az algoritmus változásairól, és nézem a teszteket, hogy mi működik valójában a keresőkben. A holisztikus SEO-t támogatom, azaz véleményem szerint a SEO stratégiájának soha nem szabad csupán trükkökből állnia. A keresőmotor azt a találatot akarja megmutatni a felhasználónak, amely a keresési lekérdezésének a legjobban megfelel.

Dióhéjban így működik a Google. Ha magasan szeretne megjelenni az adott keresési kifejezés eredményében, írjon érdekes és SEO-barát tartalmat, hogy jó online élményt kínáljon a felhasználóknak.

internetes ügyfélszerzés, SEO tanácsadás

SEO tanácsadás cégvezetőknek

  • Kiszervezné a napi több órás SEO-tevékenységét?
  • Új vállalkozást indított 1 éven belül?
  • Megelőzik a versenytársai a találati listában?
  • Új piacokra készül betörni?

internetes ügyfélszerzés, SEO tanácsadás

SEO tanácsadás cégvezetőknek

  • Kiszervezné a napi több órás SEO-tevékenységét?
  • Új vállalkozást indított 1 éven belül?
  • Megelőzik a versenytársai a találati listában?
  • Új piacokra készül betörni?

Korábbi cikkek
webhelymutatómarketingigazság