Barion Pixel

Ne bízz bennem, marketinges vagyok

 Kategória: Marketing

Van a régi mondás, hogy “Bízz bennem, mérnök vagyok!”. Mivel eredetileg mérnök a végzettségem, szoktam is ezt mondani a páromnak, amikor valamilyen tervezést igénylő feladat kerül elénk. Nem mintha ő nem tudna tervezni (ráadásul ő is mérnök eredetileg), hanem tényleg megtanultam: a mérnöki múlt a megbízhatósággal egyenlő. No de mi a helyzet a marketinges léttel? 10 éve marketinges vagyok, és az utóbbi két évben egyre inkább azt tapasztalom, hogy ez a szakma bizalomhiányban szenved.

Bizalomhiány

Miért fontos a bizalom? Tudja, hogy ez nem mindenkinek lényeges? Ahogy most Ön ezt olvassa, lehet, hogy azt gondolja, Önnek inkább a kényelem a fontos. Vagy a siker. Vagy éppen az irányítás. Ugyanis anyira nem vagyunk egyformák, hogy még egyazon témáról is nagyon különböző érzéseink vannak.

Szóval számomra a bizalom a legfontosabb, azaz, hogy a megbízóim (már ebben a szóban is benne van…) mindig a legjobb teljesítményt kapják tőlem, megbízhassanak a munkám minőségében.

(Persze ez csak az én szempontom. Lehet hogy egyikük azt kedveli bennem, hogy helyette is megoldom a dolgokat, a másikuk a gyorsaságomat díjazza, a harmadik, hogy érthetően beszélek, a negyedik pedig azért fizet, mert szembe merek szállni az elképzelésével, ha van hatékonyabb javaslatom.)

A marketinges szakma válságban van

A bevezetőben írt szlogent átfordítottam erre: “Ne bízz bennem, marketinges vagyok!”. Leírja a helyzetet, és a rossz érzéseimet az állapottal kapcsolatban.

Korábban sok vállalkozó, üzlettulajdonos próbálkozott maga megoldani a saját marketingjét, de elég nagy részük belátta, hogy sem időben sem tudásban nincs olyan helyzetben, hogy ellássa egy marketinges kivitelezési feladatait is a cégben. Ezért szakemberhez fordult; elmondja neki a statégiai elképzeléseit, elmeséli a legérdekesebb történeteit, meghatározza az elérendő célokat, és azóta megkönnyebbülten foglalkozik tovább a cégfejlesztéssel.

A legutóbbi évtizedben egyre könnyebb lett egy weboldalt összekattintgatni, egy Google- vagy Facebook kampányt elindítani. 2 éve kezdődött, hogy a pandémia sok embert, köztük sok fiatalt megfosztott a munkalehetőségtől. Ezért tömegesen álltak át webfejlesztésre és online marketinges pályára, mint menekülőútra.

A marketinges szakma ezáltal rendkívüli mértékben felhígult.

Miért rossz ez Önnek?

Úgy tűnik, Dunát lehet rekeszteni ajánlkozókkal, akik majd megcsinálják a weboldalát, létrehozzák az első kampányait, mindezt rendkívül olcsó áron.

Aztán Ön meg majd ott áll megfürödve, hogy a weboldalba, marketingbe fektetett összegek nem jönnek vissza, és új próbálkozó után néz, aki ugyanazt megpróbálja lenyomni a torkán. Ön persze már óvatosabb lesz, ezért jobban körülnéz a szolgáltatók között.

Csakhogy ugyanannyi pénzért maradnak a kóklerek, akik nemhogy nem rendelkeznek elegendő marketing ismerettel, de még üzleti tapasztalatuk sincs elegendő ahhoz, hogy meg tudják ítélni, mire van az Ön vállalkozásának szüksége.

Kamu mutatókkal szúrják ki az Ön szemét, nem figyelnek oda az Ön gondosan allokált büdzséjére, és elverik a pénzét haszontalan dolgokra.

Kihez fordulhat?

Érdemben az fog tudni segíteni, aki rendelkezik a megfelelő marketing ismeretekkel, mérnöki tudással ezek kivitelezésére és alkalmazására, valamint üzleti tapasztalattal a vállalkozásának megértésére.

Ne bízzon meg bennem sem azonnal, hanem kérje itt cége marketing elemzését:

internetes ügyfélszerzés, online marketing tanácsadás

Marketing tanácsadás cégvezetőknek

  • Kiszervezné a napi több órás marketing-tevékenységét?
  • Új vállalkozást indított 1 éven belül?
  • Külső nézőpont segítségével is szeretné látni a cég marketingjét?
  • Új piacokra készül betörni?
  • Hatékonyabbá akarja tenni az értékesítést?

Itt induljon el a vevőszerzés felé!

internetes ügyfélszerzés, online marketing tanácsadás

Marketing tanácsadás cégvezetőknek

  • Kiszervezné a napi több órás marketing-tevékenységét?
  • Új vállalkozást indított 1 éven belül?
  • Külső nézőpont segítségével is szeretné látni a cég marketingjét?
  • Új piacokra készül betörni?
  • Hatékonyabbá akarja tenni az értékesítést?

Itt induljon el a vevőszerzés felé!

Korábbi cikkek
offline marketing