
Túlélni webfejlesztőként 2020-at
Olcsó (és ingyenes) eszközök valamint hatalmas piaci verseny teszi egyre nehezebbé megélni webfejlesztőként. Hogyan lehet mégis túlélni, sőt új irányt mutatni?
A webes grafikus dizájn egyre egységesebb lesz. A vizuális trendeket szabályok kötik gúzsba, és egész szervezetek veszítik el korábbi egyedi megjelenésüket. Olcsó fogd-és-vidd webszerkesztő eszközök, mint a Squarespace vagy a Wix mintha egyre minőségibb sablonokat kínálnának egy egyedi webdizájn árának töredékéért.
A Dribble-n és a Behance-on pillanatok alatt lehet dizájnereket találni. A kínálat nagy, és így a verseny is, ami leviheti az árakat. Miért is bízna meg valaki engem?!
Mit tesz engem különlegessé?
A válasz abban rejlik, hogyan közelítem meg a webfejlesztés és -dizájn feladatát. Kivettem magam a nagy futamból, és teljesen más szinten versenyzek.
A célom nem más, mint megkülönböztetett és egyedi dizájnt tervezni az ügyfeleim számára, ami a versenytársaim fölé emel és ezáltal változatos, egyedi és erős stílust ad.
Az önazonosság megtalálása
Ha egy “webfejlesztő” csak elővesz egy ingyenes sablont, mindig ugyanazt fogja csinálni, egy kaptafára. Ezzel szemben nálam minden az ügyféllel kezdődik: az ő egyedi identitása és személyisége lesz az alapja a megkülönböztetett, magával ragadó webdizájnnak.
Ügyfélként Ön is volt már olyan helyzetben, amikor egy tervezési folyamat elején a tervezőjével megosztotta elképzeléseit, igaz? Ezek az elképzelések gyakran egy versenytárs cég identitásán alapultak; azt próbálták másolni. Az én feladatom az elején abban áll, hogy Ön felismerje, hogy Ön, illetve a vállalkozása mennyire egyedi, és hogy a sikeres webdizájn kulcsa az Ön saját cégéből fog jönni.
Feladatomnak tekintem, hogy meggyőzzem arról, hogy a saját értékeire és víziójára alapozzon , és ne másoljon valamit, amit máshol látott. Ha követővé válik, mindig egy lépéssel lemarad.
Amint ezt Ön elfogadta, kicsalogatjuk cége önazonosságát. Tényleg mélyen leásunk addig, míg megtaláljuk, valójában kicsodák is Önök, mint vállalat. Mi hajtja Önöket? Egyáltalán, miért léteznek? Mi a küldetésük? Mik a legfőbb értékeik? Ezt egy megbeszéléssorozaton keresztül tudjuk kideríteni, és ehhez szükség van az empátiámra.
Ez a felfedezési folyamat gyakran nagyon megéri a fáradságot. Ezen a ponton fogja Ön magáévá tenni a gondolatot, hogy Önnek, a cégének saját identitása van, ami csak az Önöké. Innen egy szilárd alapunk van arra, hogy megkülönböztetett és egyedi dizájnt találjunk ki.
Történetmesélés
Felhasználva az önazonosság információit, amit korábban gyötrelmesen kiizzadtunk (de megvannak!), fel fogom használni őket az Önök történetének felépítésére. Összetömörítem a nagyképet egy sokkal egyszerűbb, emészthető formára. Gyakran kiemelem a leghatásosabb mintázatokat, és kifejezésekké, mondatokká alakítom. Olyan mondatokká, amik a cég értékeit és küldetését néhány egyszerű szóban írják le.
Ez a forma lesz az Önök történetének alapja, akár egy mozifilm rövid cselekménye. Ez fog engem végigvezetni a webdizájn lépésein. Betűkészlet, színek, elrendezés és hátterek mind értelemmel és jelentéssel fognak bírni. Mind valamit elmesélnek a majdani látogató számára az Önök történetéből.
Minőségi webfejlesztés
Mindezek miatt úgy gondolom, hogy a minőségi webfejlesztést nem lehet csak úgy a polcról megvenni, különösen nem ingyenes sablonokat alkalmazva. Ha Ön a versenytársaitól megkülönböztetett és egyedi webdizájnt szeretne, akkor ez lesz az, amibe érdemes lesz befektetnie.