
De Mama, ez Facebook remarketing – nem a sors keze!
Az én kedves Mamám, aki koránál fogva már “technikai kihívásokkal küzd”, mesélt nekem azokról a Cole Haan cipőkről, amiket online talált, és amik követték őt végig az interneten. “Kisfiam, annyira furcsa volt! Az elmúlt két hétben háromszor is láttam őket a Facebook-on, így aztán megrendeltem őket. Azt hiszem, a sors keze volt benne.” – mondta. Nem volt szívem hozzá, hogy felvilágosítsam – de mama, ez nem a sors keze, nem is a végzet, hanem a Facebook remarketing.
A drága Mama számára – miután megnézegette a webáruházban a Cole Haan cipőket – még két hétig feltűnnek a saját Facebook hírfolyamában.
Mi mindnyájan a remarketing “áldozatai” vagyunk, nem így van? Valójában még én magam is gyakran a hatása alá kerülök, pedig pontosan tisztában vagyok vele, hogy a hirdetők mit csinálnak a háttérben.
Amennyiben Önnek weboldala vagy netán webáruháza van, érdekelheti,
hogyan működik a Facebook remarketing!
Azok számára, akiknek nem ismerős a dolog: a remarketing általában úgy működik, hogy az érdeklődők számára ajánlatokat jelenítenek meg, akármerre is járjanak az interneten. Amikor egy látogató az Ön weboldalára látogat, megjelöli a rendszer, hogy ő már járt ott. (Ez egyébként úgy működik, hogy a weboldalon egy kódot helyezünk el, ami később kiváltja az ajánlat megjelenését a korábbi látogató számára akár az interneten teljesen más helyeken is. Itt jegyzem meg, hogy ennek a kódnak az elhelyezését és használatát az EU-ban törvény szabályozza – a törvényi megfelelésről a PREMIUM WEBOLDAL csomagom például gondoskodik.)
Térjünk vissza arra a kérdésre, hogyan is működik az, hogy teljesen máshol is felbukkanhat egy ajánlat egy korábbi weboldal-látogatónk számára, tehát végülis,
Mi az a Facebook remarketing?
A Facebook remarketing hasonlóan működik, mint a fenti, általános remarketing, csak ahelyett, hogy az ajánlatot az interneten “bárhol” mutatná meg, a hirdetést a Facebook-on jeleníti meg. A működése ugyanaz: valaki meglátogatja az Ön weboldalát, a rendszer megjelöli őt, és majd amikor a Facebook-on görget a bejegyzések között, megjelenik számára az Ön hirdetése, ami “sorsszerűen” 🙂 éppen arról a termékről szól, mint amit ő korábban megnézett. Tehát emlékezteti arra, hogy például nem fejezte be a vásárlást.
Miért érdemes a Facebook remarketing lehetőségeit kihasználni?
- Azért, mert hasonlóan működik, mint az ismerkedés az életben: ha valakit vagy valamit már láttunk korábban, és a találkozás kellemes emlékeket hagyott bennünk, ha újra látjuk, sokkal inkább hajlamosak leszünk közelebbről megismerkedni vele, akár például egy terméket megvásárolni.
- Az Ön ismerőseinek csupán 2%-a látja a bejegyzéseit a Facebook-on. Ahhoz, hogy több embert, potenciális ügyfelet elérjen, hirdetnie kell. Ma már viszont nem az a kérdés, hogyan érjük el a lehetséges ügyfeleinket, hanem az; hogyan csábítjuk vissza.
Érdekli a Facebook-remarketing vagy más online marketing eszköz? Vegye fel velem a kapcsolatot, de mindenképpen iratkozzon fel a szakmai blogomra!