
Megszületett a Webtérülő Automata Marketing Gépezet
Pontosabban nem megszületett, hanem nevet talált magának a Webtérülő Automata Marketing Gépezet.
Az úgy történt, hogy a Marketing Expo-ra készülve találtam Wolf Gábortól néhány klassz összefoglaló videót, amiket jól megnéztem, hogy mit is várhatok a rendezvénytől. Gábor az egyik videóban a marketing futószalagokról mesélt.
Nézem, miközben magyaráz; ezt is megcsináltam már, arra is van megoldásom, amarra még talán jobb ötletem is van, majd felismerem, hogy az egészet én is egy rendszerbe kötöttem. A végén meg várok még, hogy mondja-e azt, amit én még ezeken felül beépítettem a rendszerembe. Nem mondja. Eszerint van, amiben többet, jobbat építettem, mint Gábor? Igen, meglehet, de nem ez a lényeg. Gábor a videóját idén augusztusban készítette, én meg már egy éve építgetem a rendszert (nyilván ő is).
A lényeg az, hogy végre összeállt egy egész, működő rendszerré az, amit eddig már sokszor csináltam, sokszor végrehajtottam, és ami már sokszor segített vállalkozásoknak megérteni, átlátni és eredményesen fejleszteni a saját cégük online marketing rendszerét.
Ma reggel azon nyomban fogtam magam, és lerajzoltam magát a rendszert (lásd a kiemelt képen), és elneveztem valaminek, ami talán a legjobban adja vissza működése jellegét (én azért nevezem gépezetnek, mert egy futószalag a legtöbb esetben egyenes vonalban halad előre, egy gépezet / gép pedig visszacsatolásokkal is rendelkezik – bocs´, Gábor, ezt a bennem megbújó mérnök mondatja velem).
Tulajdonképpen akkor mi is az a
Webtérülő Automata Marketing Gépezet?
A Webtérülő Automata Marketing Gépezet egy olyan, online eszközökből (weboldal, hirdetés, blog, keresőoptimalizálás, kampányok, stb.) felépülő ügyfélszerző és értékesítő rendszer, ami
- a tulajdonosa közvetlen közreműködése nélkül
- automatikusan működik (“A gép forog, az alkotó pihen” – vagyis inkább a cégvezető azzal foglalkozik, amihez ő ért: az üzletfejlesztéssel),
- felkelti az érdeklődést a cég terméke / szolgáltatása iránt,
- segít kitűnni a reklámzajból,
- az érdeklődésüket vesztett látogatókat visszafordítja,
- új ügyfeleket szerez,
- a régi ügyfeleket új vásárlásra bírja,
- modulárisan felépíthető (ez nagyon fontos: nem kell rögtön a legnagyobb költséggel indulni, hanem lépésenként lehet haladni), vagy más szóval
- több belépési pontja lehet.
Nem tudja még, hol kezdjen neki? Javasolt belépési pontok:
Korszerű, reszponzív weboldal >>>
Szakmai blog >>>
Webáruház >>>
AZ ÖSSZES BELÉPÉSI PONT, AHOL NEKIKEZDHET >>>