
Webdizájn trendek 2018-ban
Mik voltak 2017 slágerei, és mik lesznek a webdizájn trendek 2018-ban? Ahogy közeledik az év vége, vezető dizájnerek és stúdióvezetők osztják meg véleményüket, szempontjaikat és jóslataikat.
Akár követi ezeket a trendeket, akár nem, hasznos róluk tudni…
01. Webes animáció
Chris Gannon animációja; része a Twitter hivatalos GIF app-jának
“Nagyfokú animáció jellemezte az elmúlt évet; tényleg szintet lépett”, mondja Mireia Lopez, kreatív igazgató a DARE-nél.
Bruno La Versa, vezető digitális tervező a Lightful media menedzsment platform-nál egyetért ezzel. “A történetmesélés és a személyiség kifejeződése valami olyasmi, amivel régebbi és újabb brand-ek megpróbálják megragadni a felhasználók figyelmét, és az animációk egyre nagyobb szerepet kezdenek játszani ebben”, mondja.
02. Még kalandosabb színek
A Design Studio munkája a Premier League számára – tele merész színekkel
“Az elmúlt évben megnőtt a merész színek használata a digitális platformokon” jegyzi meg James Bearne, a Kagool kreatív igazgatója. Nagyszerű példa a Design Studio új, a 2016/2017-es Premier League szezonban alkalmazott branding terve.
03. Újító tipográfia
A tipográfia a Danbury weboldalán: kivágott betűk
“A tekintetért zajló küzdelemben a tipográfia erőteljes fegyver, és az interneten való kihasználása ebben az évben kibővült”, mondja Kelly Moor, a 99designs tartalmi stratégiájának vezetője.
“A tipográfia erőteljes és minél nagyobb, annál jobb. Tehát míg a neo-groteszk sans-serif stílusok, mint a Helvetica, még mindig divatosak, a tervezők túllépnek rajtuk, és a rendelkezésre álló betűkészletek sokféle változatához fordulnak.”
04. Történetmesélés adatokkal
Az IKEA és az Apple nemrég szövetkezett egy kibővített valóság applikációban
“A 2017 nagyszerű év volt a dizájn számára” – mondja Craig Taylor, az Ito World vezető adatmegjelenítési tervezője.” Animációs vizualizációkat és növekvő étvágyat láttunk az adatok megjelenítésére 3D-ben. De mire valók ezek az adatok, ha a szépségükön túl viszont nem könnyen emészthetőek és használhatók?”
05. Lapos webdizájn trendek 2.0

A lapos webdizájn trendek utat engednek a félig laposnak (Lapos 2.0)
A lapos dizájn nem haldoklik, de 2018-ban minden bizonnyal meg kell tanulnia alkalmazkodni ahhoz, hogy releváns maradjon, gondolja Moor. “Ez az új, úgynevezett Flat 2.0 vagy félig sík kivitelezés a hézag és a mélység hozzáadására alapozza korábbi aszketikus megjelenését. Hogy csinálja ezt? Amik korábban tabuk voltak jó ideig: színátmenetekkel és árnyékokkal – de ne aggódj, csak mérsékelten.”
06. Játékos illusztrációk

A játékos illusztráció segít a márka kiemelésében.
07. A Mesterséges intelligencia evolúciója

A chatbotok egyre kifinomultabbá válnak
08. Aszimmetrikus elrendezések

A Spotify 2015-ben indította el ezt a tendenciát, és azóta egyre népszerűbb
09. A legtöbbet kihozni a mobilból

A mobiltelefon csak 2018-ban lesz fontosabb a webdizájnerek számára
A 2017-es év mérföldkő volt a mobil internet számára, mivel a felhasználása végül meghaladta az asztali böngészést. És ez azt jelenti, hogy a webdizájnerek a jövő évben és később jobban koncentrálnak majd a mobil közönségre.
10. Mozgó emailek

A mozgó emailek javítják a vevőkkel való kommunikációt, ahogy például az Adidas is csinálja