
A 7 webhelymutató, ami leginkább számít
Ugye felmerült már Önben, hol vesznek el a weboldalának látogatói? Talán már fel is tette a kérdést marketingesének nem is egyszer; miért is nem készített elemzést erről eddig. Ha úgy érzi, hogy eddig ez a része a marketingjének nem lett megfelelően kielemezve, akkor ez a cikk útmutatóul fog szolgálni, melyik az a 7 webhelymutató, amit mindenképpen kérjen el.
UPDATE: Van ennél frissebb cikk: https://www.webterulo.hu/a-google-analytics-4-meresi-megkozelitese-es-az-altala-kinalt-7-legfontosabb-mutato/
Ha rendelkezik Google Analytics-fiókkal, akkor valószínűleg tudja, milyen bőséges adat áll ott rendelkezésre. Persze, rengeteg információ van, de mindez értelmes? És hogyan lehet megmondani, hogy sikeres-e a weboldala? Ebben a bejegyzésben 7 kulcsfontosságú teljesítménymutatót, azok viszonyítási alapjait és azok felhasználásának módját vázoltam fel.
1. Forgalom
Munkamenetként és felhasználóként a webhelye látogatásainak és látogatóinak száma.
A forgalom, nevezetesen a látogatások száma, a webhely növekedésének alapvető mérőszáma. Ez hasznos annak felméréséhez, hogy a marketing erőfeszítései mennyire működnek, és áttekintést nyújt a webhely teljesítményéről. Egy weboldal nem lehet sikeres anélkül, hogy oda forgalmat ne irányítanánk.
Mennyi forgalmat kell elérnie a webhelyének?
Attól függ. Sajnos nincs bűvös szám erre. Az egyetlen célja az legyen, hogy jobban teljesítsen, mint tavaly ilyenkor.
2. Visszafordulási arány
Az egyoldalas webhelylátogatások százalékos aránya.
Webhely szintjén a visszafordulási arány hasznos jelzés a felhasználók elkötelezettségéről és a tartalom minőségének állapotáról. Segít azonosítani, ha problémák vannak a webhelyén. A visszafordulási arány azonban nagyon függ a webhelytől, önmagában pedig nem megbízható, és más elköteleződési mutatókkal, például a munkamenet átlagos időtartamával és a látogatásonkénti oldalszámmal együtt kell használni.
Mekkora a jó visszafordulási arány?
Nincs általános igazság. Az 50% egy iparágakon átívelő webhelymutató, de ezt a számot mindig súlyozni kell az iparág jellegének megfelelően. A visszafordulási arány a különböző iparágakban 25% és 65% között mozog.
3. Oldalak / munkamenet
A webhelye látogatása során megtekintett oldalak számának átlaga.
A munkamenetenkénti oldalak nagyjából megmutatják, a felhasználók hogyan találják meg az Ön tartalmát, és mennyire könnyű ahhoz hozzáférni.
Hány oldalra kell törekednem munkamenetenként?
A nem hivatalos, iparágakon átívelő szabvány munkamenetenként 2 oldal.
4. A munkamenet átlagos időtartama
Az összes webhelyi látogatás átlagos hossza együttesen.
A visszafordulási arány és a munkamenetenkénti oldalak mellett az átlagos munkamenet-idő hozzájárul a felhasználói elkötelezettséghez, megmutatva, hogy a felhasználók mennyi ideig tartózkodnak az Ön webhelyén. Webhelye szintjén ez hasznos mutató a webhely tartalmának értékéről (az idő pénz, igaz?).
Mennyi legyen az átlagos tartózkodási idő?
Jó átlagos munkamenet-időtartamra az iparágakon átívelő szabvány 2-3 perc.
5. Konverziók webhelymutató
A várható vagy kívánt webhely-tejlesítmény (kihozatal) számszerűsíthető értéke, amit célok és konverziós arány ír le.
A webhely általános kezdeti teljesítményének értékelésekor a konverziós arány a webhely hatékonyságáról és a marketing erőfeszítések milyenségéről számol be. Más elkötelezettségi mutatókkal együtt használva a célok (konverziók) hozzájárulnak webhelye értékeléséhez, mivel kapcsolódnak az üzleti célokhoz.
Mi a jó konverziós arány?
Az iparágakon átívelő átlagos konverziós arány 2%.
Ez a referenciaérték iparáganként változik, és teljesen függ az üzleti céloktól és a webhely szándékától. Általában az átlagosnál alacsonyabb konverziós arány jelezhet akadálymentességi problémát, a cselekvésre ösztönzés hiányát, az alacsony minőségű tartalmat és az általános érdektelenséget.
Amikor a weboldal elkötelezettségi mutatói alacsonyak, akkor valószínűleg a konverziós ráta sem lesz magas.
6. Az új munkamenetek százaléka
A webhelyén tett első látogatások átlagos százaléka.
Ez a webhelymutató azt méri, hogy webhelylátogatásai hányan érkeznek először vagy visszatérő látogatóktól, és jelzi marketingtevékenységének hatékonyságát egy új webhely forgalmának növelésében. Ez fontos mérőszám a webhely „ragadósságának” mérésére, vagy más szóval arra, hogy webhelye méltó-e a felhasználók többszöri látogatására.
Hány százalék ideális az új munkamenetekhez?
Nincs viszonyítási alap. Gyakran 45–75% -os tartományt látok, de talán a 80/20 szabály működik itt is (80% új, 20% visszatérő).
Egy jó webhely egészséges keveréke az új és visszatérő webhely látogatóknak, és ez a keverék a webhely céljaitól és az iparágtól függően változik. Ha az a célja, hogy potenciális ügyfeleket generáljon a webhelyén, akkor egészséges számú visszatérő látogatásra lesz szüksége, mivel a felhasználók konverziójához gyakran egynél több interakcióra van szükség.
7. Átkattintási arány (CTR)
A keresési / hirdetési megjelenítésből származó kattintások százalékos aránya.
A CTR fontos a fizetős hirdetéseknél és az organikus találatoknál egyaránt. Ebben a bejegyzésben azonban kifejezetten az organikus keresés CTR-jére utalok.
Az átkattintási arány (CTR) segít megérteni, hogy webhelye mennyire teljesít jól a keresőmotor eredményoldalain, mivel azt méri, hogy hányan kattintanak webhelye adatlapjára. Ez a webhelymutató megmutatja, hogy a keresési eredmények mennyire vonzóak és relevánsak.
Mi a jó átkattintási arány?
Az iparágakon átívelő átlagos CTR-je az összes webhely esetében 2%. Az átlagos CTR a keresés jellegétől és az iparágtól függően változik.
Milyen webhelymutatót kell használnom annak megállapításához, hogy webhelyem sikeres-e?
Mindegyiket. Egyetlen mutatót sem szabad egyedül használni a teljesítmény mérésére. Minden webhelymutató csak egy darabot mutat be az összképből, és a teljes helyzet csak akkor érthető meg igazán, ha együttesen alkalmazzuk őket. Ha csak egy webhelymutatóra koncentrálna, nem fog összeállni a nagykép, és ez veszélyes ítéletekhez és döntésekhez vezethet.
Több száz rangsorolási tényező létezik, amikkel a Google figyelembe veszi az Ön webhelyét, és ez a bejegyzés egyáltalán nem is részletezi ezeket mind. Azonban a fent kiemelt 7 terület a webhely teljesítményének mérését gyorsan átfogja.
Számos egyéb webhelymutatót kell használnia a mélyreható elemzéshez, így azt javaslom, hogy ezeket a webhely kezdeti teljesítményének értékeléséhez használja csak. Felhívom figyelmét, hogy ezek az egyszerű mutatók a későbbiekben nagyon veszélyesek lehetnek, félre is vezethetik. Az érdemi elemzéshez kérjen tanácsot:
