Barion Pixel

A 7 webhelymutató, ami leginkább számít

 Kategória: Marketing

Ugye felmerült már Önben, hol vesznek el a weboldalának látogatói? Talán már fel is tette a kérdést marketingesének nem is egyszer; miért is nem készített elemzést erről eddig. Ha úgy érzi, hogy eddig ez a része a marketingjének nem lett megfelelően kielemezve, akkor ez a cikk útmutatóul fog szolgálni, melyik az a 7 webhelymutató, amit mindenképpen kérjen el.

UPDATE: Van ennél frissebb cikk: https://www.webterulo.hu/a-google-analytics-4-meresi-megkozelitese-es-az-altala-kinalt-7-legfontosabb-mutato/

Ha rendelkezik Google Analytics-fiókkal, akkor valószínűleg tudja, milyen bőséges adat áll ott rendelkezésre. Persze, rengeteg információ van, de mindez értelmes? És hogyan lehet megmondani, hogy sikeres-e a weboldala? Ebben a bejegyzésben 7 kulcsfontosságú teljesítménymutatót, azok viszonyítási alapjait és azok felhasználásának módját vázoltam fel.

1. Forgalom

Munkamenetként és felhasználóként a webhelye látogatásainak és látogatóinak száma.

A forgalom, nevezetesen a látogatások száma, a webhely növekedésének alapvető mérőszáma. Ez hasznos annak felméréséhez, hogy a marketing erőfeszítései mennyire működnek, és áttekintést nyújt a webhely teljesítményéről. Egy weboldal nem lehet sikeres anélkül, hogy oda forgalmat ne irányítanánk.

Mennyi forgalmat kell elérnie a webhelyének?

Attól függ. Sajnos nincs bűvös szám erre. Az egyetlen célja az legyen, hogy jobban teljesítsen, mint tavaly ilyenkor.

2. Visszafordulási arány

Az egyoldalas webhelylátogatások százalékos aránya.

Webhely szintjén a visszafordulási arány hasznos jelzés a felhasználók elkötelezettségéről és a tartalom minőségének állapotáról. Segít azonosítani, ha problémák vannak a webhelyén. A visszafordulási arány azonban nagyon függ a webhelytől, önmagában pedig nem megbízható, és más elköteleződési mutatókkal, például a munkamenet átlagos időtartamával és a látogatásonkénti oldalszámmal együtt kell használni.

Mekkora a jó visszafordulási arány?

Nincs általános igazság. Az 50% egy iparágakon átívelő webhelymutató, de ezt a számot mindig súlyozni kell az iparág jellegének megfelelően. A visszafordulási arány a különböző iparágakban 25% és 65% között mozog.

3. Oldalak / munkamenet

A webhelye látogatása során megtekintett oldalak számának átlaga.

A munkamenetenkénti oldalak nagyjából megmutatják, a felhasználók hogyan találják meg az Ön tartalmát, és mennyire könnyű ahhoz hozzáférni.

Hány oldalra kell törekednem munkamenetenként?

A nem hivatalos, iparágakon átívelő szabvány munkamenetenként 2 oldal.

4. A munkamenet átlagos időtartama

Az összes webhelyi látogatás átlagos hossza együttesen.

A visszafordulási arány és a munkamenetenkénti oldalak mellett az átlagos munkamenet-idő hozzájárul a felhasználói elkötelezettséghez, megmutatva, hogy a felhasználók mennyi ideig tartózkodnak az Ön webhelyén. Webhelye szintjén ez hasznos mutató a webhely tartalmának értékéről (az idő pénz, igaz?).

Mennyi legyen az átlagos tartózkodási idő?

Jó átlagos munkamenet-időtartamra az iparágakon átívelő szabvány 2-3 perc.

5. Konverziók webhelymutató

A várható vagy kívánt webhely-tejlesítmény (kihozatal) számszerűsíthető értéke, amit célok és konverziós arány ír le.

A webhely általános kezdeti teljesítményének értékelésekor a konverziós arány a webhely hatékonyságáról és a marketing erőfeszítések milyenségéről számol be. Más elkötelezettségi mutatókkal együtt használva a célok (konverziók) hozzájárulnak webhelye értékeléséhez, mivel kapcsolódnak az üzleti célokhoz.

Mi a jó konverziós arány?

Az iparágakon átívelő átlagos konverziós arány 2%.

Ez a referenciaérték iparáganként változik, és teljesen függ az üzleti céloktól és a webhely szándékától. Általában az átlagosnál alacsonyabb konverziós arány jelezhet akadálymentességi problémát, a cselekvésre ösztönzés hiányát, az alacsony minőségű tartalmat és az általános érdektelenséget.

Amikor a weboldal elkötelezettségi mutatói alacsonyak, akkor valószínűleg a konverziós ráta sem lesz magas.

6. Az új munkamenetek százaléka

A webhelyén tett első látogatások átlagos százaléka.

Ez a webhelymutató azt méri, hogy webhelylátogatásai hányan érkeznek először vagy visszatérő látogatóktól, és jelzi marketingtevékenységének hatékonyságát egy új webhely forgalmának növelésében. Ez fontos mérőszám a webhely „ragadósságának” mérésére, vagy más szóval arra, hogy webhelye méltó-e a felhasználók többszöri látogatására.

Hány százalék ideális az új munkamenetekhez?

Nincs viszonyítási alap. Gyakran 45–75% -os tartományt látok, de talán a 80/20 szabály működik itt is (80% új, 20% visszatérő).

Egy jó webhely egészséges keveréke az új és visszatérő webhely látogatóknak, és ez a keverék a webhely céljaitól és az iparágtól függően változik. Ha az a célja, hogy potenciális ügyfeleket generáljon a webhelyén, akkor egészséges számú visszatérő látogatásra lesz szüksége, mivel a felhasználók konverziójához gyakran egynél több interakcióra van szükség.

7. Átkattintási arány (CTR)

A keresési / hirdetési megjelenítésből származó kattintások százalékos aránya.

A CTR fontos a fizetős hirdetéseknél és az organikus találatoknál egyaránt. Ebben a bejegyzésben azonban kifejezetten az organikus keresés CTR-jére utalok.

Az átkattintási arány (CTR) segít megérteni, hogy webhelye mennyire teljesít jól a keresőmotor eredményoldalain, mivel azt méri, hogy hányan kattintanak webhelye adatlapjára. Ez a webhelymutató megmutatja, hogy a keresési eredmények mennyire vonzóak és relevánsak.

Mi a jó átkattintási arány?

Az iparágakon átívelő átlagos CTR-je az összes webhely esetében 2%. Az átlagos CTR a keresés jellegétől és az iparágtól függően változik.

Milyen webhelymutatót kell használnom annak megállapításához, hogy webhelyem sikeres-e?

Mindegyiket. Egyetlen mutatót sem szabad egyedül használni a teljesítmény mérésére. Minden webhelymutató csak egy darabot mutat be az összképből, és a teljes helyzet csak akkor érthető meg igazán, ha együttesen alkalmazzuk őket. Ha csak egy webhelymutatóra koncentrálna, nem fog összeállni a nagykép, és ez veszélyes ítéletekhez és döntésekhez vezethet.

Több száz rangsorolási tényező létezik, amikkel a Google figyelembe veszi az Ön webhelyét, és ez a bejegyzés egyáltalán nem is részletezi ezeket mind. Azonban a fent kiemelt 7 terület a webhely teljesítményének mérését gyorsan átfogja.

Számos egyéb webhelymutatót kell használnia a mélyreható elemzéshez, így azt javaslom, hogy ezeket a webhely kezdeti teljesítményének értékeléséhez használja csak. Felhívom figyelmét, hogy ezek az egyszerű mutatók a későbbiekben nagyon veszélyesek lehetnek, félre is vezethetik. Az érdemi elemzéshez kérjen tanácsot:

internetes ügyfélszerzés, SEO tanácsadás

SEO tanácsadás cégvezetőknek

  • Kiszervezné a napi több órás SEO-tevékenységét?
  • Új vállalkozást indított 1 éven belül?
  • Megelőzik a versenytársai a találati listában?
  • Új piacokra készül betörni?

internetes ügyfélszerzés, SEO tanácsadás

SEO tanácsadás cégvezetőknek

  • Kiszervezné a napi több órás SEO-tevékenységét?
  • Új vállalkozást indított 1 éven belül?
  • Megelőzik a versenytársai a találati listában?
  • Új piacokra készül betörni?

Korábbi cikkek
keresőoptimalizálás szakértő, honlap elemzés seo szakértő, weboldal elemzés, seo tanácsadó, kulcsszókutatás, oldalon belüli optimalizálásHogyan működik a Google? Keresőbarát és olvasóbarát tartalmak.