
Online marketing és offline marketing kombinációja
Minden olyan tevékenység offline marketing, ami nem az interneten, hanem fizikai felületeken történik, amikkel jártunkban-keltünkben találkozunk. Eszközei: (óriás)plakát, poszter, szórólap, névjegykártya, molinó, zászló. Manapság ritkán jut az ember eszébe használni őket, mivel ezek a hagyományos hirdetési formák kevésbé hatékonynak bizonyulnak az online hirdetési formákkal szemben.
A 21. századi – online zajló – világunkban egyre inkább háttérbe szorulnak az offline marketing eszközök, így a fő szerepet az online marketing kapja.
Mit tegyen egy olyan helyi vállalkozás, aki kifejezetten a környékről szeretne ügyfeleket?
Julinak kutyaiskolája van egy vidéki városban, róla már itt írtam korábban. Új mobilbarát honlapja és kiváló szakmai, ugyanakkor érthető cikkei hozták a kutyás gazdikat a tanfolyamaira.
Kiderült viszont, hogy a városban nem nagyon tudnak az emberek a kutyasuli létezéséről. Így előfordulhatott olyan meglepetés is, hogy valaki rákeresett a neten, hogy “kutyaiskola”, megtalálta Juli honlapját, majd csak az első telefonbeszélgetéskor derült ki, hogy a gazdi és a kutyasuli is ugyanabba a városba való.
Az is egyértelmű, hogy csak olyanok találták meg, akik aktívan kerestek a neten.
Olyanok viszont nem találták meg, akiknek ugyan szükségük lett volna kutyakiképzőre, mert például a kutyájuk ehhez a legjobb korban volt, de a kutyaiskola lehetősége nem került az orruk elé. Sajnos ők már csak akkor jelentkeztek, mikor elkezdődtek a kutyával a problémák. Így aztán ők lemaradtak a “legszebb korról”, amikor egy kutyussal foglalkozni leginkább érdemes. (Persze Juli nekik is tud segíteni.)
A szempontok.
Végiggondoltuk, hogy Julinak a célcsoport (gazdik) eléréséhez mire van szüksége:
- Tudja meg a város, hogy van egy jó kutyasuli helyben.
- Ne lehessen összekeverni más, környékbeli kutyaiskolákkal.
- A lehető legegyszerűbb legyen a kapcsolatfelvétel!
- Olyanok is gondolkozzanak el, akiknek eszükbe sem jutott, hogy a környéken vagy egyáltalán kutyasulit keressenek.
Mit javasolna egy jó online marketinges?
Természetesen online marketinget.
Mondjuk helyi keresési hirdetést a Google rendszerében, helybővítményt a Google Ads-ben vagy földrajzi célzással szűkíteni a hirdetést.
Sajnos viszont ez nem fogja kielégíteni az első és utolsó szempontot, mert így nem terjed el a városban a kutyasuli híre. Csak azok találnak rá továbbra is, akik aktívan keresnek.
Az offline marketing ereje.
Kitaláltuk, hogy a városban két helyre kirakunk plakátot (molinót). Úgy választottuk meg a helyeket, hogy azok a kutyaiskola felé vezető utakon legyenek. A molinókra rárajzoltunk útmutató nyilakat, de nem írtunk rá pontos címet, és nem tüntettünk fel telefonszámot sem.
Mi történt erre?
1) Elterjedt a városban, hogy van egy “új” kutyaiskola. Elindult róla a beszélgetés! Ezt egyébként Juli a kozmetikusnál hallotta, és ugye tudjuk, hogy a kozmetikusok mindig a legfontosabb hírközpontok egy kisvárosban.
2) Olyanok is értesültek a kutyasuli létezéséről, akiknek MÉG NEM fordult meg a fejükben, hogy a kutyájukkal kiképzőhöz kellene járni…de mivel ez már “bement a fejükbe”, valószínűleg hamarosan jelentkeztek is.
A legaranyosabb egy hölgy volt, aki azt mondta később a telefonba, hogy “megvilágosodott”, amikor meglátta a plakátot!
3) Mivel nem volt telefonszám a plakáton,
a) az érdeklődőnek el kellett gurulnia a kutyaiskoláig, ahol már telefonszámmal ellátott molinó fogadta a kapun, és így már a helyszínnel is barátkozott, miközben jelentkezett.
b) rá kellett keressen a neten …
Az offline marketing és az online marketing kombinációja.
Mivel nem volt telefonszám a plakáton, rá kellett keressen a neten (a “kutyaiskola” szóra vagy a kutyaiskola nevére) …, és ekkor már a minden információval ellátott Google Cégem profil fogadta. Itt aztán képeket, véleményeket nézhetett meg, útvonalat tervezhetett, átmehetett a honlapra tovább olvasni.
A legtöbben pedig közvetlen telefonhívást kezdtek, miközben már valamennyire kötődtek is a márkához.
Összefoglalás.
Nem mindig az online marketing jön csak be. Ha viszont az offline marketing lesz a választása, mindig gondolkodjon a célközönség fejével, adjon nekik többféle lehetőséget a további tájékozódásra (offline és online is). Végezetül pedig figyeljen a visszajelzésekre, és mindig kérdezze meg, “hogyan talált meg engem”?
Önnél mi a “hely”-zet 😉 ? Kérje itt cége marketing elemzését:

Online Marketing Tanácsadás cégvezetőknek
- Kiszervezné a napi több órás marketing-tevékenységét?
- Új vállalkozást indított 1 éven belül?
- Külső nézőpont segítségével is szeretné látni a cég marketingjét?
- Új piacokra készül betörni?
- Hatékonyabbá akarja tenni az értékesítést?
Itt induljon el a vevőszerzés felé!
