Barion Pixel

Melyik a legfontosabb aloldala egy honlapnak?

 Kategória: Hírlevél

Feltettem ezt a kérdést az elmúlt héten 35 üzletembernek, vállalkozás vezetőjének. Jellemzően az alábbi válaszokat kaptam: főoldal, kapcsolat oldal, szolgáltatások oldala, rólunk / cégünkről oldal … pedig van úgy, hogy a leiratkozó oldal lehet a legfontosabb egy honlapon.

A leiratkozó oldal jelentősége

Sokszor találkozunk olyan esettel, amikor megunjuk az egyik általunk járatott hírlevelet, rákattintunk a “Leiratkozás” linkre. (Most ne menjünk bele annak a képtelenül primitív megoldásnak az elemzésébe, hogy a hírlevél küldője arra kér, írjunk nekik egy e-mailt, hogy szeretnénk leiratkozni.) A legtöbbször a leiratkozó link átvezet bennünket egy olyan oldalra, ami kiírja, hogy “Ön sikeresen leiratkozott.”

Mi ebben a siker?

Felmerül a kérdés, mi van akkor, ha tévedésből iratkoztunk le? Véletlenül nyomtunk rá a Leiratkozás linkre? Vagy éppen csak az a téma nem érdekel, de a feladótól számíthatunk más témájú hírlevelekre is, amik viszont érdekelhetnek minket? Mi történjen velünk, leiratkozókkal?

Abban az esetben például, amikor nagy forgalmú weboldalról van szó, és jelentős a száma azoknak, akik feliratkoznak, de hasonlóan nem elhanyagolható azoknak a száma, akik leiratkoznak, ezt a kérdést kezelni kell.

A jó leiratkozó oldal

Először is udvarias. Sajnálatát fejezi ki, hogy a feliratkozó elhagyja az oldalt / hírlevelet, hiszen amikor feliratkozott, érdekelte a téma, de valamiért elvesztette az érdeklődését.

Mindenképpen biztosítani kell arról, hogy ténylegesen le lett iratkoztatva a hírlevélről. Elég lehet az “Ön sikeresen leiratkozott” üzenet is, de azért egy pár mondatos elköszönés biztos nem hagy kétséget, és megnyugtató.

Érdemes rákérdezni, hogy miért iratkozott le a hírlevélről. Néhányan venni fogják a visszajelzésre a fáradságot. Ezekből sokat tanulhatunk; ezeket a tanulságokat beépíthetjük a későbbi kommunikációba, hogy aztán minél kevesebben iratkozzanak le.

Érdemes felkínálni a “Visszairatkozás” lehetőségét. Lehet, hogy valaki csak azért iratkozott le, mert az eredeti, a feliratkozáshoz használt e-mail címét már nem / másra használja. Ilyenkor hasznos lehet a visszairatkozási lehetőség. Sokkal kényelmesebb ezt rögtön a leiratkozó oldalon megtenni, mint újra megkeresni az eredeti feliratkozási űrlapot, ami lehet, hogy már nem is ott van.

Hasznos lehet esetleg felsorolni más kommunikációs csatornáinkat, mint például Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter stb. közösségi oldalainkat, csoportjainkat. Hátha a leiratkozó az ezeken a csatornákon keresztül kapott információkat jobban befogadja, elfogadja.

A lényeg: a leiratkozó oldal sose zárjon be minden kaput. Lehet, hogy egy álomügyfelünket sikerül a fentiekkel “megmentenünk” a végleges távozástól!

 

 

Korábbi cikkek
Marketing stratégia lépésről lépésreconsent mode v2