SEO szakember | Németh Attila
Önnel is előfordult már, hogy amikor keres valamit az interneten, nem mindig találja meg rögtön, amit szeretne, vagy a találatok zavarosak? Abban tudok segíteni vállalkozásának, hogy seo szakember létemre keresőoptimalizálási szolgáltatásommal segítsem Önt abban, hogy
- megtalálják Önt potenciális ügyfelei,
- lehetőleg az első találati oldalon szerepeljen,
- a találati listában tiszta és világos üzenetet közvetítsen, és
- minél széleskörűbb tájékoztatást adjon, hogy aztán
- az érdeklődők rá is kattintsanak a találatra, és ellátogassanak a weboldalára.
Mit csinál egy keresőoptimalizálás szakértő, vagy más néven SEO szakember?
Röviden és nagyon leegyszerűsítve arról van szó, hogy a legnagyobb keresőcég, a Google számos feltételt támaszt egy weboldallal szemben, mégpedig leginkább azt szereti, ha az
- tömör, lényegre törő,
- könnyen olvasható,
- tagolt,
- egy adott kulcsszóra vagy kulcskifejezésre fókuszáló, és nem utolsósorban
- jó felhasználói élményt nyújt (Google 2021-es Core Web Vitals algoritmus).
Ezeken kívül még számos feltételt szab arra, hogy a teljes honlap milyen technikai és tartalmi feltételeknek feleljen meg. Sőt, ma már mesterséges intelligencián alapuló algoritmusokkal színesíti a találati listát, és szövegösszefüggéseket keresve ítéli meg a téma fontosságát (relevanciáját).
Min alapul ez a SEO ígéret?
A fejlesztőkön kívül senki sem ismeri a Google keresőalgoritmusát, de sok közvetett tapasztalattal rendelkezünk. Tudjuk, hogy pár naponta újranézi a weboldalunkat az egyik Google SEO robot. Azt is tudjuk, hogy a túl ritkán megjelenő új tartalom inaktivitásra utal, amit büntet a Google, a túl sűrűn megjelenő (lényegében egyszerre feltöltött) sok tartalom pedig nem organikus fejlődést mutat (gyanús, hogy automatikusan generált), nem szolgálja az olvasók természetes haladási ritmusát, tehát ezt is bünteti.
Ebből adódik a szokásos SEO ígéret, ami egyben megalapozott javaslat is: Hozzon létre egy weboldalt, amire hetente 1-2 új, egyedi tartalommal bíró, érdekes blogcikket helyez el az Ön vevőkörét érdeklő témákban. Úgy 3-6 hónap alatt ezekre a cikkekre már mérhető mennyiségű kattintás fog érkezni a találati listából, hiszen esélyes, hogy így az első találati oldalra kerül. (Persze mindez az adott téma / kulcskifejezés népszerűségétől,a szakterületen folyó versenytől is függ.)
Tehát mi kell ahhoz, hogy az első oldalra kerüljön?
0. Egy mobilbarát (nem #hangyabetűs) weboldal.
1. Jó kulcskifejezés.
2. Érdekes cikk.
3. Profi keresőoptimalizálás.
4. Néhány megosztás és visszalinkelés.
5. Rendszeresség.
Hogyan igazolható ez a SEO ígéret?
Megnéztem az egyik legutóbbi blogbejegyzésemet, amit pontosan 5 napja tettem fel, persze alaposan optimalizálva. A mai napon, azaz 5 nap alatt már az első oldalon, az abszolút 2. helyen van. “Kötelező vállalati honlap”; próbálja ki.
A “sütikezelés wordpress” 5 hét alatt már abszolút első.
A “közösségi média szakértő” kifejezés évek óta első-második – és emiatt rendszeresen találnak meg hírszerkesztők, hogy nyilatkozzam bulvártémákról. 😉 Persze csélcsopotom, a kisvállalatok is megkeresnek valódi vevőszerző igénnyel. 🙂
Szóval érdemes ezzel foglalkozni, méghozzá minél relevánsabb kulcskifejezések köré építkezve, és a SEO ígéret nem csak homályos esti fény marad, hanem igazsággá válik.
A keresőoptimalizálás egy weboldal általában több eszközzel, körülbelül 120 paraméter szerinti vizsgálatát és alakítását jelenti. Ezek között vannak egyszerűek és nagyon bonyolultak is, illetve vannak könnyen és egész nehezen megvalósíthatók.
Akkor most ijesztő / lehetetlen feladat egy weboldal keresőoptimalizálása?
Már egy ideje weboldalakkal foglalkoztam, amikor természetesen felmerült, hogy azok legyenek ügyfélszerzőek is, azaz legyenek keresőoptimalizáltak. Vonzzák be azokat az érdeklődőket, aki egy bizonyos terméket / szolgáltatást keresnek.
Első látásra ijesztőnek tűnik a dolog, de igazából nem ördöngösség egy szakmai cikket vagy blogbejegyzést jól optimalizálni. Ez kb. 2 óra alatt megtanulható bárki számára, aki tud írni és jó a helyesírása.
Egy egész honlapot optimalizálni már valóban nagy és összefüggő feladat és egy seo szakember segítségét igényli. Például, amikor Az Év honlapja versenyre benevezett weboldalt optimalizáltam, sok munkaórával finomítottam a technikai és tartalmi részleteket, hogy a legigényesebb elemzésnek is megfeleljen.
A SEO szakember tevékenységének a csúcsa az, amikor több éves munkával akár olyan optimalizálási szintre juttat egy weboldalt, hogy oda sorba állnak a jelentkezők. Ingyen vendégcikket írhassanak, és abban visszalinkelhessenek a saját weboldalukra, hogy annak elismertsége ezáltal is nőjön.
Egy SEO szakember akkor végzi jól a dolgát, …
… ha a tevékenysége folytán a teljes weboldal egyre több aloldala kerül a találati listában előre. Ez egyben megnöveli a weboldal rangsorolását is (Page Rank). A Google figyeli azt, hogy a mi weboldalunkra hány, és milyen erős rangsorolású weboldalról van visszalinkelés. Tehát akkor cselekszünk jól, ha elérjük, hogy minél több és minél erősebb weboldal linkeljen ránk. Ezért szokták sokan azt felajánlani, hogy egy erős oldalra ingyen cikket írnak, cserébe azért, hogy a cikkből a saját oldalukra visszalinkelhessenek.
Mi van a Youtube SEO-val?
Gyakran előfordul, hogy ugyan a weboldal már szépen keresőoptimalizált, de a cég videói csak úgy “oda vannak hányva” a Youtube-ra. Ez így pazarlás és ki nem használt lehetőség egyben. Hiszen azért készített céges videó(ka)t, hogy azok bizalmat ébresszenek a célközönségünkben, nem? Ehhez pedig az kell, hogy lássák, ahhoz pedig, hogy rátaláljanak. Régóta elcsépelt mondást (de igaz), hogy a Youtube a világon a második legnagyobb kereső a Google után. Ezért nagyon is érdemes megnézni a videóit SEO szempontból, de a legjobb az, ha egy seo szakember megcsinálja, hogy első helyre vagy helyekre kerüljön a Youtube találati listájában. Példa: Írja be a Youtube keresőjébe: “weboldal elemzés”, és első / második helyen az én figyelemfelhívó videóm fog megjelenni.
Fontos a kommunikációs stílus is!
Amikor megbízást kapok weboldalak, szakmai blogok keresőoptimalizálására, akkor egyrészt a legkorszerűbb eszközökkel mérem és igazolom, hogy az átalakított oldal “zöld lámpát kapott”. Azaz a lehető legtöbb látogatót fogja vonzani, másrészt – külön kérhető – kommunikációs stratégia szolgáltatásommal élettelibbé és érzelem-gazdagabbá teszem a cég kommunikációját. Ne csak jól működjön az internetes ügyfélszerző gépezete, hanem a partnerei imádják is a céget.